Ta strona używa pliki cookies w celu ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Regulamin | Polityka Prywatności       ROZUMIEM
W koszyku 0 0 zł Koszyk

FAQ

Dlaczego warto pomyśleć o depozytorze kluczowym do firmy lub instytucji?

Ponieważ dopiero z depozytorem kluczy możemy mówić o właściwym i bezpiecznym zarządzaniu kluczami. Depozytor świetnie wpisuję się również w uszczelnienie przestrzegania polityki RODO. W niektórych miejscach, jak np. muzea posiadanie depozytora jest wymagane na mocy ustawy.

Depozytor ABUS KEEPER a wymagania RODO?

Z depozytorem KEEPER możemy zweryfikować kto i kiedy posiadał dany klucz, a tym samym np. miał dostęp do archiwum lub serwera czy szafy na akta i innych miejsc, w których przechowujemy dane wrażliwe. Posiadanie depozytora wypełnia lukę w przepływie informacji na ten temat w firmie, a ponadto wszystko odbywa się samoczynnie i bez naszej ingerencji – praktycznie bezobsługowo.

Dlaczego  KEEPER, a nie inny depozytor?

To pytanie zostawiamy Państwa ocenie – naszym zdaniem KEEPER posiada najlepszy stosunek jakości do ceny i ilości oferowanych funkcjonalności. Inne depozytory Plug & Play z uwagi na dużo bardziej ubogie możliwości w zasadzie są nie porównywalne z KEEPEREM mimo zbliżonej ceny. Natomiast cały szereg depozytorów „szytych na miarę” to świetny wybór, jednak zdecydowanie bardziej kosztowny, czasem nawet wielokrotnie.

Czy depozytor może pomieścić więcej niż 18 kluczy lub ich pęków?

Nie. Depozytor kluczy Keeper to przygotowane przez nas gotowe rozwiązanie Plug & Play bez możliwości modułowej rozbudowy. Z praktyki jednak wiemy, że dużo większe pojemnościowo depozytory nie do końca się sprawdzają. Jeżeli Twoja firma ma większe potrzeby proponujemy rozważyć zakup większej ilości depozytorów Keeper, które zainstalowane w różnych miejscach firmy sprawią, że użytkowanie jest jeszcze bardziej elastyczne.

Jaka jest maksymalna liczba użytkowników i administratorów ?

Nie ma ograniczeń ilościowych dla użytkowników oraz administratorów - jedynie administrator główny jest jeden.

Czym różnią się możliwości administratora głównego?

Admin jako jedyny ma uprawnienie do usuwania innych administratorów lub zmiany ich funkcji na zwykłego użytkownika lub dostępów do kluczy. Inni administratorzy mogą zmieniać funkcję użytkowników na administratorów oraz mają funkcję dodawania nowych administratorów bezpośrednio – ale wtedy już nie mają dostępu do nich, nie mogą ich usunąć, ani zmienić im funkcji oraz dostępów do określonych kluczy.

Czy za każdym razem przy logowaniu musze podawać login i pin, login i odcisk palca oraz kartę?

Nie. Logowanie odbywa się poprzez jeden ze sposobów – to Ty, jako użytkownik decydujesz, jak chcesz się logować i za każdym razem możesz to robić inaczej.

Czy mogę jako użytkownik zmienić sobie PIN na inny?

Oczywiście. Po zalogowaniu należy wejść w opcję: Moje, wybrać zmianę hasła i dwukrotnie wpisać nowy PIN o długości od 3 do 11 cyfr. Mogą to zrobić nawet użytkownicy, którzy w danym momencie nie pobiorą kluczy z uwagi na brak dostępu zgodnie z określonym harmonogramem dla ich dostępów.

Czy mogę zmienić nr Login (numer identyfikacyjny) na inny?

Nie. Numer identyfikacyjny jest nadawany na stałe każdemu użytkownikowi nawet administratorom. Dzięki temu przy zmianie PINU użytkownicy bez wiedzy o tym, że ktoś posiada taki sam PIN jak oni, mogą korzystać z depozytora KEEPER. To ogromna zaleta ponieważ lubimy posługiwać się prostymi kodami lub datami, które niestety potrafią się dublować. W innych urządzeniach, które pozwalają na zmianę kodu PIN stwarza to sytuację, że ktoś w łatwy sposób może zalogować się na nasze konto, ponieważ depozytor poinformuje go o tym, że dany PIN już istnieje. Nie tylko bez wiedzy danego użytkownika i administratora może pobrać klucz, ale również może złośliwie zmienić PIN. W depozytorze Keeper uniknęliśmy tego niebezpieczeństwa.

Jak działa awaryjne pobranie klucza?

Oprócz podstawowych metod pobierania istnieje rozwiązanie awaryjne polegające na otworzeniu drzwi zewnętrznych za pomocą specjalnego awaryjnego klucza a następnie zamka w drzwiach wewnętrznych. Wtedy możemy swobodnie pobrać dany klucz bez konieczności odcinania stalowych plomb od ifobów. Sytuacja taka może wystąpić awaryjnie, tylko gdy zabraknie prądu, a następnie wyładuje się podtrzymanie bateryjne. Gdybyśmy otworzyli awaryjnie drzwi przy podłączonym napięciu włączy się głośny alarm, a po zamknięciu drzwi na ekranie startowym pojawi się czerwony komunikat z liczbą takich awaryjnych otwarć. Ponadto taka czynność będzie uwzględniona w raporcie urządzenia

Czy do odczytywania Raportów potrzebny jest specjalny program?

Nie. Wszystkie 3 typy raportów: historia zdarzeń, historia logowania oraz historia niedozwolonych zdarzeń są czytelne na dużym 7 calowym ekranie Keepera lub po wyeksportowaniu na pamięć przenośną oraz możliwe do odczytu w programie Excel. Każdy z raportów umożliwia ponadto wyszukiwanie informacji dzięki wielu filtrom takim jak: czas, użytkownik, typ zdarzenia, klucz i wiele innych.

Co się stanie gdy ktoś nie zamknie drzwi depozytora?

Po określonym przez Administratora czasie (fabrycznie 30s) włączy się komunikat głosowy z prośbą o zamknięcie drzwi. Wszystkie pozostające klucze w depozytorze będą przez cały czas bezpieczne ponieważ nie da się ich zwolnić. Zdarzenie to ponadto zostanie zapisane w raporcie zdarzeń niedozwolonych.

Jak uruchomić depozytor Keeper?

Podłączyć do zasilania, zainstalować baterię podtrzymującą (opcja, a nie obowiązek), nadać uprawnienia i cieszyć się użytkowaniem. Czynności te są bardzo proste, tym bardziej, że wszystko pokazujemy na filmikach instruktażowych wgranych na pendrive dostarczanym w komplecie z depozytorem.

Kto może dodawać nowych użytkowników do systemu?

Każda osoba o funkcji administratora może dodawać nowych użytkowników.

Co daje opcja harmonogramów tygodniowych i po dacie?

Możliwość nadania wybranym użytkownikom dostępu do kluczy jedynie w wybrane dni tygodnia i w odpowiednich oknach czasowych, w dowolnych konfiguracjach. Okien czasowych może być wiele nawet w jednym dniu – nie ma tu żadnych ograniczeń. Ta funkcja świetnie sprawdza się dla kluczy wydawanych firmie sprzątającej i ochronie. Opcja po dacie daje dostęp tylko na wybrane konkretne daty i też ma opcję okien czasowych. Ta funkcja świetnie się sprawadza dla gości i pracowników przyjętych na okres próbny.

Czy poza oknem czasowym użytkownik może zdać klucz?

Tak. Okna czasowe dotyczą tylko pobierania kluczy – uzytkownik zda klucz lub zmieni swoje hasło bez problemu poza oknem czasowym.

Opcja multiweryfikacji - co to takiego?

To świetna opcja, gdy chcemy mieć większą kontrolę nad dostępem do kluczy (tzw. zasada komisyjnego pobrania/zdania) – po skojarzeniu określonych osób - pobierającego z weryfikatorem klucz możemy pobrać i/lub zdać tylko po wpisaniu zalogowaniu przez weryfikatora. Opcja przydaję się np. do rygoryzowania ochrony obiektu przed niepotrzebnym pobieraniem ważnego klucza.

Czy opcja multiweryfikacji działa dla każdego użytkownika?

Opcja działa tylko dla wybranych skojarzonych par użytkowników, których sami definiujemy. Wszyscy inni użytkownicy pobierają i zdają klucze normalnie.

Skąd wiem gdzie oddać dany klucz?

Po otwarciu drzwi wybrane gniazdo wyraźnie miga na niebiesko.

Co się stanie gdy mimo to włożę klucz do złego gniazda?

Drzwi się otworzą i zostaniemy poproszeni o zmianę gniazda klucza.

Czy mogę sprawdzić kto aktualnie posiada jakie klucze?

Tak. Nawet bez logowania. Wystarczy przejść na trzeci ekran, na którym widzimy dokładny czas pobrania przy kluczach, których nie ma w depozytorze oraz kto jest w ich posiadaniu. Wyświetla się tylko nazwa użytkownika wpisana przez administratora np. Imie i Nazwisko bez jakichkolwiek danych wrażliwych, co jest zgodne z polityką RODO.

Czy to istotna opcja, że można nazywać klucze?

Zdecydowanie tak. Przydaje się dla osób, które mają dostęp do więcej niż jednego klucza. Ponadto przy kluczach nie musimy wieszać zawieszek z nazwami np. z nr samochodu czy apartamentu do którego klucz ma dostęp. To zdecydowanie bezpieczniejsze rozwiązanie w przypadku gdybyśmy zgubili klucz z ifobem poza depozytorem.

Czy użytkownik wie do których kluczy ma dostep?

Tak. Po zalogowaniu klucze do których ma uprawnienia wyświetlają się na zielono a te do których nie na czerwono.

Nie działają nam karty zbliżeniowe w depozytorze kluczy KEEPER

Karty zbliżeniowe w technologii RFID działają w kilku niezależnych standardach. W depozytorze Keeper zamontowany jest czytnik o częstotliwości 125 kHz. Plusem takiego rozwiązania są bardzo niskie koszty zakupu nowych kart lub naklejek zbliżeniowych, które możemy przyczepić do innej karty lub przedmiotu.